Istentől függve…

És hang hallatszott a mennyből: “Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm.”(Máté 3:17)

Ma reggel azon gondolkodtam, milyen fontos számomra, hogy mások mit gondolnak rólam. Rádöbbentem arra, hogy tényleg mennyire szeretném, hogy az emberek jó véleménnyel legyenek rólam. Ennek érdekében még akár bizonyos dolgok megtételére is hajlandó lennék. Szeretném, hogy az emberek értékesnek, barátságosnak, segítőkésznek, kedvesnek lássanak. Olyannak, aki megéli a hitét; aki minden dolgában állhatatos; akit nem könnyű kimozdítani nyugalmából; aki (majdnem) mindent tud… – és a pozitívumokat tartalmazó listát még sokáig lehetne folytatni.
Pontosan ezért nagyon is fáj, amikor mások rosszul beszélnek rólam, vagy ellenségesek velem. Ezt nem jól viselem…
Korábban még nem tudatosult bennem ennyire, mennyire is függök mások véleményétől. Egyes dolgok ugyanis csak akkor kerülnek napvilágra, illetve tudatosulnak bennünk, amikor próbára vannak téve. Ilyen a szomjúság is. Csak akkor ismerjük fel, milyen erősen szomjúhozunk a víz után, amikor vízhiányban szenvedünk. Vagy: a szarvasmarha köztudottan csordaállat; csak a saját fajtája között érzi jól magát. De ez csak akkor mutatkozik meg igazán, amikor elválasztják társaitól. Mindent megpróbál, csak hogy visszamehessen a csordához.
Velünk kapcsolatban is így van ez: Isten egy-egy éles helyzet kapcsán megmutatja nekünk azokat a dolgokat, melyeket még rendbe akar hozni az életünkben. A másoktól való függés is ide sorolható. Ennek hatására ugyanis sokszor kompromisszumokat kötünk a világgal, és már nem járunk olyan egyenesen a hit útján. Milyen sok fiatal keresztény kerül bele ebbe a csapdába! Milyen sok hívővel történt például az, hogy rossz személybe szerettek bele, és ez negatív hatással lett az életükre; alig tudnak visszatalálni Istenhez. Milyen sokan váltak Isten számára talán nem annyira jól használhatóvá – a rossz döntéseik miatt.
A mások véleményétől való túlzott függésből csak egyetlen kiút van: Legyünk szoros kapcsolatban Istennel, a mi Atyánkkal, és Jézus Krisztussal, a mi Megmentőnkkel. Mások véleményénél ugyanis sokkal fontosabb az, hogy Isten és az Úr Jézus milyen véleménnyel vannak rólunk. Inkább azt higgyük el, amit a Biblia ír rólunk, és amit az Úr Jézus közvetlenül nekünk mond: „Te az én szeretett, értékes gyermekem vagy. Az életemet adtam érted. Olyan vagy számomra, mint értékes gyémánt, ékkő, aranyrög. Sohasem foglak elhagyni, sem cserbenhagyni, sem megfeledkezni rólad. Nézd csak: markaimba metszettem fel nevedet. Még ha apád és anyád el is hagynának, Én akkor sem hagylak el téged! Még ha a hegyek és halmok meginognának és megrendülnének is, szeretetem akkor is változatlan marad.”

Úr Jézus, köszönöm, hogy itt vagy velem! Köszönöm, hogy megtartasz, szeretsz, és örülsz nekem! Igen, Uram, nekem igazából az számít, hogy Te mit gondolsz rólam. Te vagy az én jó Pásztorom, aki nagyon jól gondot viselsz rám. Szeretnék még inkább ragaszkodni Hozzád, és Reád támaszkodni mindenben!

Bibliaolvasási részek: Zsidókhoz írt levél 3, 1 – 19

Forrás: https://franklitauen.wordpress.com/2016/06/13/abhaengig-von-ihm-13-06-2016/.

Vélemény, hozzászólás?

